PEPP!

Trots mitt fina och saluterande inlägg igår, så bjöd gårdagen inte bara på kärleksförklaringar och lovord, det vill jag minsann lova. Jag fick även återigen uppleva en situation som skulle kunnat sänka mig totalt, men som jag bara sådär vände på och gjorde till något förjäkla bra!

Det var nämligen så att jag efter gårdagens fika strosade bort till Godistajm med Emilia och köpte mig en påse lösgodis, bara för att Godistajm har mycket roligare utbud än här på "hemmaplan". Anyhow, efter att jag intagit min middag på tåget så hoppade jag av med siktet på busshållplatsen där jag satte mig med min välfyllda påse. Så passerar ett gäng vad jag i sann Nislas-anda skulle kalla för "inavlade hillbillies, fjuniga moppepojkar och trashfjortisar", typiska Bollnäs/Edsby/Alfta-bor med andra ord. Precis som deras blickar redan förvarnat mig om, så kläcker en av dem klart och tydligt ur sig när de passerat: "Fan vilken äcklig kille, såg du hans jävla ben?" Varpå de andra skrattar och stannar en bit bort för att fortsatt roa sig med äcklande blickar. 
Precis vid det här tillfället känner jag först för att sjunka genom jorden av skam. Jag skämdes för den jag var, hur jag såg ut och att jag hade mage att visa mig ute. Sen insåg jag snabbt hur jävla korkat det var! Vem fan trodde den där snubben att han var liksom? Jag har minsann inget att skämmas för och han har ingen jävla rätt att ens uttrycka sig på det där sättet!
Så precis när jag var på väg att resa mig för att vänta på bussen på annat håll, så bestämde jag mig för att jag minsann skulle sitta kvar där och inte förgylla deras dag med att tillfredsställa deras behov av uppmärksamhet. Istället klistrade jag på mitt största hollywood-smile, öppnade min godispåse och satt fint kvar där i kvällssolen och avnjöt mitt godis tills bussen rullade in tio minuter senare. Gänget i fråga hade förresten vid det här laget fortsatt sin slödder-resa. De gav sig nämligen av i samma stund som jag stoppade min tredje chokladbit i munnen. Nislas: 1 - Trångsynta samhället: 0! 

Dagens klyscha: My haters are my motivators.

PUSS!


Kommentarer
Postat av: emilia

åh vad det gjorde ont i mig när du sade att du skämdes över den du är. men precis som du kom till insikt med, du är världens bästa. det är du verkligen! glöm aldrig det! <3

2010-09-29 @ 14:43:52
URL: http://emiliaaj.blogg.se/
Postat av: Niclas

Åh, DU är världens bästa älskling! Och jag tycker om dig läskigt mycket ska du veta.

PUSS på dig hjärtat mitt! <3

2010-09-29 @ 19:10:54
URL: http://accordingtonislas.blogg.se/
Postat av: isa

jag gillar dig, dt vet du va!? ;) du är bäzt <3

2010-09-29 @ 20:56:44
URL: http://isabylund.blogg.se/
Postat av: Malin;

idioter finns det gott om, sorgligt nog.



MEN DU ÄR AWSOME! sådetså <3

2010-09-30 @ 11:04:03
URL: http://hallonte.blogg.se/
Postat av: Sonja

Ovetande och naiva pubbeungar, som helt enkelt tyvärr inte förstår någonting alls av det verkliga livet!

Men du är stark och du är så mycket mer än sådana människor, du fixar det ändå!

Och till pubbeungarna, vänta dom bara, snart är du där med världens pondus och sprakande heta ben! ;)

Keep up the good work!

Kram

2010-09-30 @ 20:01:29
URL: http://livslustochframtidstro.blogspot.com
Postat av: En bögs liv

BRA! :)

2010-10-02 @ 01:21:02
URL: http://morgans.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0