FIN-LÖRDAG

God kväll raringar. Klockan är snart 22 och jag befinner mig för en gångs skull i en annan håla än Edsbyn, nämligen i självaste kungliga Ockelbo hos far minsann!
Så vad har lördagen annars bjudit på? Ja, till att börja med så vaknade jag upp hemma i Edsbyn och spenderade hela förmiddagen i min underbara turkosa 80-talsmorgonrock jag ärvt efter min mamma. En bild på denna minst sagt nötta, men ack så förtjusande kreation utlovas inom kort. Efter det tog jag buss + tåg till Gävle för fika och mys med världens finaste Emilia i några timmar. Sen styrde jag kosan mot landsbygden och här sitter jag nu med en mage som står åt alla håll, haha. Den där Levaxin-medicinen måste verkligen få ämnesomsättningen att skena, för var jag omättbar förr så är jag omättbar DELUXE nu! Men jag klagar inte minsann.

Imorgon ska jag gratulera min farmor som fyller år, och som dagen till ära har bakat en hel laddning av hennes underbara äppelpaj för min skull! Hon är för söt den kvinnan, mysfarmodern min.



En gammal goding till bild med mig, Srei och Emilia! Jag är förresten väldigt nostalgisk nu för tiden, troligtvis handlar det om allt det som var bättre förr och som jag mycket snart kommer uppleva igen. Fast det kommer till och med bli ännu bättre, det sliter jag som ett djur för idag. Det får gärna vara lite jobbigt idag, så länge jag vet vad som väntar imorgon liksom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0