FREEZING FRIDAY!

HALLOJ!
Sex minusgrader visade termometern utomhus på för en stund sen, hur galet liksom? Nåja, solen skiner i alla fall och humöret är på topp, trots att jag faktiskt redan tvingats ut en sväng i kylan idag. Jag var nämligen på besök hos dem som jag i sann Harry Potter-anda valt att kalla "De som inte får kallas vid namn", a.k.a. Socialen. Det kan vara så att jag har rätt till viss försörjningshjälp med tanke på min sjukskrivning, och att jag inte kan få någon ersättning från Arbetsförmedlingen än minsann. Så jag fick traska dit idag och berätta lite om hur det är att inte ha någon inkomst, massa utgifter i form av bland annat bussmånadskort för 600 spänn, alla vänner och bekanta 15 mil bort och så. Så nu får vi avvakta, hoppas och se!
Efter mötet har jag hunnit komma hem och konstatera att min nya vinterjacka har kommit, superfin var den! Och eloge till brevbäraren som lyckades knöka ner den i postlådan! Jackan verkar minsann varm med, så jag ska nog överleva den här vintern med. Trägen vinner, ni vet!
Nu ska jag återgå till mitt förmiddagskaffe och min medicin i chokladform innan lunchen. Känns så fint att kalla det för medicin ju!

Puss & tjing så länge!

Kommentarer
Postat av: Sonja

Oh, väntar med spänning på att få se snyggjackan på snygg-killen! :)



Ha en kalasfin helg!

2010-10-22 @ 20:53:33
URL: http://livslustochframtidstro.blogspot.com
Postat av: elina u know;)

men du borde väl kunna få hjälp från försäkringskassan lr?aktivitetsersättning lr nåt sånt?& gar du kollat m ditt försäkringsbolag?jag får ersättning från båda..



gosh va ja saknar dej,ville messa dej men insåg just att klockan va bra mkt mer än ja trodde.så ja gick in här för o få en liten piece av dej iaf:)

försöker slå en pling imorn.

puss♥

2010-10-23 @ 00:57:23
Postat av: Emelie

Eller som Fia brukar säga; kuckelimuckmedicin. Lite Karlsson-På-Taket-Stuk där!



Jag håller tummarna för att du får lite pengar i fickan. Själv är jag också sjukskriven, men eftersom min anställning är på deltid och fortfarande provanställning får jag bara och vänta med pengar till dess att jag blivit frisk. Ditentills blir det studiemedel som gäller för överlevnad (tehe).

Ha en mysig lördag, Niclas ^^

2010-10-23 @ 08:48:50
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Lovisa

Man tackar man tackar, jag har ju fått hel del hjälp från snyggisar som kommenterar också ju ;) Bilden är väl typ 2,5 år gammal eller ngt sånt... Hurså? :D <3 pusspuss

2010-10-24 @ 23:20:32
URL: http://isundin.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0