CHOKLAD <3

Vet ni? Kroppen är minsann en sjukt fascinerande mekanism!
Som ni märkt i föregående inlägg så har jag de senaste dagarna varit rejält nere och i en ganska djup svacka. Och mycket riktigt så fick jag idag svaret på varför; Jag har helt enkelt inte käkat tillräckligt bra! Ända sen jag började göra mina tillägg på x antal hundra kcal UTÖVER "normalt" matschema, så har kroppen inte mått bra om den fått mindre. Med andra ord har min underviktiga kropp väldigt lätt att deppa ner sig, och är minsann inte nöjd med att "bara" få ett normalt intag på ungefär 2500 kcal. 
Så denna fredag tänkte jag att den och jag väl borde bli lite gladare med hjälp av köpepizza, glass och lite fredagsgodis sådär. Men icke! Min lilla smarta kropp märkte minsann att nu hade den chans att ta igen alla "missade" viktuppgångskilokalorier och nöjde sig inte med pizza, glass och lite godis. Efter allt detta lyckades jag kränga närmare 5 hekto chokladlösgodis minsann! Och hade min kropp varit "normal" och nöjd så hade den börjat må illa tidigare, vilket den inte gjorde. Och mår inte kroppen illa förrän efter 500 gram choklad utöver alla andra mål, så behövde den banne mig ha det!
Fan vad jag ser fram emot att skaffa en marknads-t-shirt med texten "Choklad byggde denna kropp"!

Ojdå, nu blev det ännu ett inlägg med snack om mat och ätbart. Så ätstört av mig att inte bara tiga om det och prata om vädret istället! Sorry. Jaja, nu vet ni att jag är lite piggare igen i alla fall. Chokladen är min bästis!

Jag säger som en mycket klok kvinna en gång sa: "Att gå upp i vikt på egen hand kommer fan inte bli lätt alla gånger, men det ska gå!"


Kommentarer
Postat av: Sonja

Du, det var inte det minsta ätstört att skriva och prata om det du gjorde, snarare precis tvärtom. Sjukt bra och du är SJUKT bra! :D

Heja dig min chokladprins och ha en riktig kanonhelg!

kram

2010-10-30 @ 00:02:17
URL: http://livslustochframtidstro.blogspot.com
Postat av: rebecca

dagens (veckans?) peppigaste inlägg? check!



ha en kalasfin halloweenhelg. njut av bus-eller-godis-godis och skräm skiten ur alla monster du stöter på! (härligt, halloweenmetafor. heja mig liksom)

2010-10-30 @ 11:23:26
URL: http://carnivalkids.blogg.se/
Postat av: Fia

Känner igen mig till hundra procent. Bra skrivet!

Kram

2010-10-30 @ 12:28:40
URL: http://vagentillfriheten.blogspot.com
Postat av: L

Åh va skönt att läsa! För mig är såna här tillfällen svåra mycket på grund av att jag tidigare i livet - som överviktig - kunde äta på samma sätt. Men du sätter ju verkligen fingret på det: börjar inte stackars kroppen må illa är den inte "färdig"! (när jag var stor och tröståt mådde jag ju inte direkt bra av det - och då menar jag inte bara psykiskt!)

Också väldigt skönt att höra din befriande inställning.



Kämpa på och lycka till!

2010-10-30 @ 18:55:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0