BABYLOVE

Tro det eller ej, men vi har faktiskt ett Erikshjälpen här i byn! Kors i taget och ta mig i dalen typ. Öppettiderna är kanske inte superschysta, men onsdag och lördag är ju bättre än inget i alla fall.
Det jag hur som helst vill komma till är att det är onsdag idag, och att jag därför på min "hemmadag" bestämde mig för att glida dit på fyndjakt. Jag gjorde tyvärr inga fynd eller ens ett halvkap, men jag spenderade mycket tid drömmandes vid de gamla 60-talsteakmöblerna och stringhyllorna. ÖGONGODIS liksom! Tidigare har jag undvikit den delen när jag varit där då det känts som att egen lya igen varit låååångt utom räckhåll, men idag kändes det minsann annorlunda. Jag känner mig i ett positivt flow nu, typ Flower Powerflow - också á la 60-tal så klart! Jag har ett litet extrajobb på gång som kommer funka bra för min veka kropp, boende i Gävle är eventuellt på G och vikten och kroppsmassan ökar. Flow är liksom ordet! Så från och med idag har jag bestämt mig för att på allvar börja rikta in mig på, och planera inför en blivande lägenhet och ett riktigt liv igen.
Snart kommer jag kunna plocka fram mina underbara teakmöbler som jag har kvar sen min förra lägenhet, och komplettera de med ännu fler tjusiga fynd från loppisar och min bästis Tradera förstås! Dagarna kommer kännas mer meningsfulla och Gävle kommer minsann kännas som rena metropolen jämfört med Edsbyn. Åh, vad fint det kommer bli!



Inom kort kommer jag återigen stå i mitt egna kök och diska med The Supremes på högsta volym i bakgrunden, precis som back in the days!


Kommentarer
Postat av: P,

Kolla Nic! Jag hittade hit, haha!

Med mitt finfina guldfisk minne. Beröm tack :)

2010-10-13 @ 20:44:27
URL: http://petronelllaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0