MJAU

Måndag förmiddag, humöret fortfarande på topp! Älskar't.
Just nu sitter jag och myser i soffan med min lilla laptop på ena sidan och katten på den andra. Den sistnämnda är som de flesta andra kissemissar väldigt uppmärksamhetskrävande, och hon gör precis lika när jag sitter med datorn som när jag läser tidningen. Hon hoppar upp och markerar tydligt att hon vill ha all fokus genom att placera sin välgödda mage mitt uppi det jag sysslar med. Med andra ord måste jag dammsuga mitt tangentbord ikväll igen. Men vad gör man inte för lite kärlek och ömhet liksom! Oj, vad patetisk jag plötsligt kände mig som skriver om något så intressant som min dator och att min enda kärleksrelation är med en katt typ. Så kan det gå!

Jaja, katter är fina. Och skulle jag vara ett djur så skulle det minsann vara en katt! De är så sköna med sin lite halvbitchiga, men samtidigt nallebjörnskeliga attityd. Dessutom är de så sjukt självständiga och i alla fall vår katt får mat när som helst, det är bara att jama lite fint. Hon får till och med vara så kräsen att vägra all kattmat som inte är baserad på oxkött! Så hade jag varit ett djur så hade jag varit en katt, helst vår katt. Höhö. Nu ska jag svansa mig ner efter käk, som människa får jag nöja mig med älgstek till lunch. Definitivt överkomligt! PÖSS!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0