KALASBRA!

God söndagskväll! Än en gång en Nislas på solskenshumör som skriver minsann. Det är helt otroligt vad så pass fina människor som jag umgåtts med i helgen kan göra alltså. Jag har bestämt att från och med nu ska det alltid vara så här; bekymmerslöst, spontant och festligt. That's what life is all about liksom! Puss på helgen och puss på världens bästa Pet!

Vet ni? Jag har fått en fråga minsann! Kort och gott: Följer Nislas ett matschema? 
Och den frågan besvaras med ett ja och ett nej faktiskt. Ja, jag käkar 5-6 större mål per dag. Och ja, jag ser till att energimässigt få i mig mer än jag förbränner ~3000 kcal/dag. Tro mig, med den irriterande inbyggda miniräknaren i skallen så är jag helt hundra på att jag minst får i mig det jag ska! Men nej, jag följer inte ett schema med EXAKTA tidpunkter. Ibland kan frukosten bli runt åtta, ibland efter tio. Ibland kan lunchen bli före tolv, ibland närmare två. Det viktiga är dock att jag är benhård på att inte hoppa över mål, utan flexar bara lite med tiderna liksom. Jag försöker att leva så normalt som möjligt och gör mitt allra bästa för att sköta mitt lilla "schema" utan att behöva känna att jag måste planera och kontrollera allt för mycket. Det är dock ganska enkelt egentligen, jag blir ju hungrig vid varje mål och blir helt enkelt på så sätt påmind om när det är dags att käka! Fint va? 

Hoppas det dög som svar! Nu ska jag ägna mig åt lite zappande mellan Beck och EMA's här ute i skogen hos min far (lägg märke till rimmet, höhö). Ett steg i mitt "släppa på kontrollen-program" är att spendera mer tid hemifrån Edsbyn, det ger lite andra perspektiv i den annars så inrutade vardagen! Så nu är jag återigen hos farsgubben, imorgon kanske jag är någon annanstans minsann.      

Kommentarer
Postat av: Lovisa

som mig då ungefär! ;) jag käkar runt 3000 (ååh, dumma huvud sluta räkna!), äter 5-6 ggr per dag och flexar med tiderna... men det är rätt skönt att kunna veta att man kan äta när man är hungrig... är jag hungrig halv 9 på kvällen äter jag då, är jag hungrig först 10 så äter jag då... men ingenting hoppas över ;)

2010-11-08 @ 10:13:19
URL: http://isundin.wordpress.com/
Postat av: Emelie

Tummenupp på det, det känns som du hittat ett mellanting mellan att följa reglerna och fortfarande vara fri.

Själv kör jag liknande rejs, men har blivit helt förbjuden att räkna.. Ja.. Det går väl sisådär, men när jag lyckas kan jag helt ärligt påstå att jag inte har en aning om kaloriantalet jag fått i mig.

Om det nu är bra eller dåligt tål att diskuteras, eftersom jag inte vet om det är nog eller inte.



Jag får helt enkelt lita på behandlarna, va ^^



Jag har en liten inspirationsfråga, då!

Om du var ett djur.. Vilket djur skulle du vara, egenskapsmässigt (och utseendemässigt, om du vågar ta dig an det!) och hur kommer det sig?

2010-11-08 @ 11:10:04
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0