DAGENS LÄRDOM

NOTE TO SELF:
Sia-glass är galet gott, men innehåller alldeles för mycket luft.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Du gillar verkligen körsbärs/lingon/andra syrliga bär-glasser, va? Lite Niclas-stil över det, känner jag. Som sagt (vid påtalande om Cherry Garcia) har det aldrig varit min sak. Men nu vet jag - för lite lingon, för mycket luft. Ingen SIA-glass för Emli!



sv: På riktigt?

Med en ätstörd inriktning är det, som du säger, helt omöjligt att INTE tänka sig att vikten över okontrollerat efter bara några kakbitar. Det känns verkligen så vid tidpunkter, men jag vet lika väl som du att dina ord är sanna, och att jag TYVÄRR inte kan gå upp så snabbt. Även om jag önskar.

Jag kan därför förstå dig, att TVINGAS äta gott, det är en pina. Det vill man bara ha priviliegiet att göra när man är sugen och vill ha. Så tror du på näringsdrycker, och vill upp ännu snabbare än godiset kan, då är det verkligen rätt val. :) Det är kanske helt opassande, men jag blir nästan helt stolt över din initiativförmåga och drivkraft, Niclas.



Själv kör jag på godis-glass-racet ett tag till. Jag har fortfarande inte tappat suget på det, och tjuter till varje gång jag har chansen att smaka/äta något sötigt. Att byta ut det mot näringsdrycker allra redan, det skulle vara lite av en besvikelse... Och förhoppningsvis kommer en tid då jag har lyckats gå upp ändå, utan dessa. För NDs har alltid klingat fel i mina öron. Det känns som steg tillbaka. Det känns som att jag gör mig själv sjukare än vad jag behöver vara, när jag KAN äta riktig mat.



Men givetvis håller jag med dig om att "ju snabbare desto bättre".. Jag vill bara ha det snabba lite på mina villkor, ännu.

DOCK, så oroar jag mig inte för att jag inte ha ha lyckats med en viktuppgång! Åhå, jag upptäckte nämligen något underbart imorse!

2010-11-18 @ 07:40:16
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Emelie

Sv: Det är inget tvivel om saken, du är så bestämd på din sak att jag vet att du aldrig skulle få för dig att börja med NDs om det skulle innebära kompensation. Trots allt - du bestämmer dig själv för att göra egna (?), och då finns det ingen chans att du skulle dricka dem ISTÄLLET för all den goda maten och gottet. Det förstår väl jag, det! :>



Sedan längtar jag som en galning till dess att jag slutar frysa så mycket. Men svettningarna är ju en bra början, tycker jag allt.



Du får återkomma och berätta hur det går med näringsdrickandet (även fast jag med säkerhet kommer följa det genom bloggen. Eller kommer det stå här? Eller gömmer du det på din hemliga blogg till vilken jag inte har lösenord? O.O)

Sköt om dig nu ^^

2010-11-18 @ 13:23:57
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Lovisa

Hallå hallå! Hm, lingonglass är det verkligen gott? Sen är jag lite tudelad om det här med luft i glass, å ena sigan så smakar det ju inte lika mycket men å andra sidan så orkar man äta mer ^^ :D:D

2010-11-18 @ 18:36:03
URL: http://isundin.wordpress.com/
Postat av: Molly

jag håller med om att sia-glass är gott, fast jag blev lite besviken på att det inte var några kex i min lingonglass :( har du testat sias med valnötter och kola, riktigt god!



du får ha en bra helg! :)

2010-11-19 @ 14:48:54
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Emelie

Sv: Ooooh! Den har jag också ätit! Den var faktiskt jättegod, men den var fortfarande inte smaksensation nog att slå ut Cookie Dough eller Chocolate Fudge Brownie, tyvärr. Men skulle jag bli satt på en öde ö med endast NYSFC (hur roligt är det inte att namnen är så långa att man kan skriva förkortningar längre än ens eget efternamn?) skulle jag nog inte klaga. Mmm.. Nej. Inte klaga, alls.



Idag har jag froooossat i lussebullar, varm choklad, trerätters och.. massor av annat som jag ska avslöja senare i bloggen (sneak-peak i mitt liv, vilka möjligheter! ska du sälja informationen till någon hemlig, superviktig organisation?). Tack för all pepp, raring :)

2010-11-20 @ 20:15:39
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Molly

hej!

hoppas att du har haft en bra helg so far!? :)

tack för din kommentar. vad kul att du gillar messmör i gröten :)



sv: ja, glassen kändes lite smaklös utan kexen fast det avhjälptes med smulade digistive.



du får ha en bra söndag! kram

2010-11-21 @ 08:33:17
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0