EN RIKTIG VÄNINNA

Kvinnan ni skådar nedan bakom de delikata bitarna kladdkaka är Emilia, en av de människor jag värderar absolut högst i mitt liv faktiskt. Varför då kanske er spontana fråga blir? Jo, hon uppfyller nämligen i princip samtliga "kriterier" (om jag skulle ha haft sådana) för hur jag anser att en fin vän ska vara. 
Till att börja med så är hon ödmjuk, hon har sinne för humor och får mig alltid att le, dessutom är hon ärlig och kör inte med konstiga vinkar eller indirekt ärlighet som typ via anonyma kommentarer eller liknande. Vidare så är hon en god lyssnare och även en god talare, hon står ut med att jag är lite krävande emellanåt, vi kan ibland höras av jätteofta och ibland jättesällan utan att det påverkar vår relation och jag vet i stort sett alltid vart jag har henne. Dessutom så kan hon till och med ställa upp på att ses över en pluggfika när jag behöver finna motivation i jobbiga stunder. Hon är helt enkelt en tiopoängare min Billis! Och när hon åker till USA nästa år så har jag bestämt mig för att följa efter, jag kan liksom inte tänka mig ett jobbigare scenario än att ha henne på andra sidan jordklotet i längre tid än några månader på sin höjd. Så är det bara!


Just det, vi lider också båda av facebook-syndromet. Allt ska dokumenteras i vardagen minsann! Haha.


Kommentarer
Postat av: emilia

Haha, jag tänkte köra på en anonym kommentar nu ;) Nej. Men TACK för de fina orden vännen, du är så söt! Jag tycker att du definitivt ska följa med, för är vi på olika kontinenter är det inte så lätt att spontanfika :( Du betyder så mycket för mig, men det hoppas jag du vet! älskar förresten hur fokuserad jag är på att få till en bra bild. Puss på dig världens bästa vän!

2010-09-28 @ 20:16:07
URL: http://emiliaaj.blogg.se/
Postat av: Sonja

Åh, du underbara, fina, söta!

Vilket underbart fint och härligt inlägg du skrivit till mig! TACK!

Det är ofta lätt att råda andra och se hur dom bäst ska göra.. men inte alltid lika lätt att se till sig själv och inse att samma sak även gäller för mig! Jag har nu däremot börjat nysta i allting och jag har gett mig an problemet.. även om jag kanske inte ännu kan säga att jag nystat upp allting än.. men, jag har börjat. Alltid någonting. ^^

Har försökt komma in på din Blogg flera dagar nu, men inte lyckats sedan du modererat den. Därför blev jag extra glad när jag såg ditt lilla (inte så lilla heller.. och Oooh, så värdefulla!!)inläg hos mig. ÄNTLIGEN kom jag in till dig! Skulle jättegärna få inloggning och lösenord, så jag kan följa dig ordentligt. För det vill jag! :)



Ta hand om dig pinglan och ge järnet! Du kommer greja det här!

(Lika mycket som även jag kommer lösa upp mitt stora grannystan till slut!)

Massa kramar!



(Förresten, MUMS, vad god kladdkakan såg ut! DET ska jag nog allt ta och baka till helgen!! >_<)

2010-09-28 @ 21:39:49
URL: http://livslustochframtidstro.blogspot.com
Postat av: Sonja

Haha. Jag fattade faktiskt inte att du bytt blogg och att det var därför det krånglade att komma till dig! Men nu vet jag! :) Härligt att jag har möjligheten att titta in till dig även i fortsättningen! I like your kind of stuff! ;)



Oh. Men fenmenalt god fika, det gör ju faktiskt besöket värt ändå, även om service eller lokal i sig inte är så jättemycket att skryta med. Jag menar, gott fika, det kan man faktiskt uthärda en hel del för! ;) Ett dundermysigt fik, men med halvtrist eller till och med jättetrist fika, är ju inte direkt något ställe som blir stamstället... ^^



Ikväll blir det jobb på Kårpuben. Ska stå i baren tillsammans med min bästa kompis samt ytterligare en till. Nu fram över kommer vi nämligen att ha en s.k. "Hjärtebar", med tema och smygreklam inför kommande studentfest, Hjärtslaget, som anordnas i februari och som jag sitter med i styrelsen för. ^^ Kommer med andra ord bli en lång kväll och natt, men det ska samtidigt även bli riktigt skoj. Nu förtiden är det nämligen inte Kårpub ofta alls och därför kommer det troligtvis vara väldigt mycket folk ikväll. :) Det kommer nog trots lite slit bli en bra kväll!



Ta hand om dig power-pinglan och ha det toppenbäst!

Kram!

2010-09-29 @ 13:07:22
URL: http://livslustochframtidstro.blogspot.com
Postat av: ellen

Jag vet vart ni sitter någonstans, hi,hi:).

Och tack för en riktigt bra och inspirerande blogg!

Var rädd om dig!

2010-09-29 @ 22:37:19
URL: http://ettlivifrihet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0