SÖNDAGSRESTER

Bonsoir mes amis!
Eftersom jag fortfarande kände mig som en sur, möglig och urkramad tvättsvamp när jag vaknade i morse så valde jag att skjuta på dagens dejt med Madz tills imorgon. Visserligen kan jag inte komma på bättre medicin än en härlig höstfika med min trogna vapendragare, men det sista min febriga och veka kropp behövde var ännu en pendlardag med över 30 mils buss&tågresa. Så dagen till ära spenderade jag istället hos mina fina morföräldrar! 

Min mormor är för rolig, hon är en typisk mormor som alltid gör mat åt ett helt regemente även då endast middagssällskapet består av tre personer. Med andra ord har morfar nu en veckas rester med fläskfilé och potatisgratäng att se fram emot efter gårdagens släktlunch. Haha. 
Hur som helst så fick ju såklart även jag ställa upp med att försöka avverka matberget idag, vilket uppskattades! Jag gillar dock mormors supercharmiga försök till att hela tiden truga på mig mer. Först tyckte hon minsann att fläskfilé och potatisgratäng minsann var ett mycket bättre och roligare mellanmål än ägg och mackor, jag höll inte med. Sen tyckte hon att jag allt kunde okynnesäta lite av fläskfilén mellan målen, det behövde både jag och filén typ. Och efter att jag käkat fläskfilé och potatisgratäng till middag, så tyckte hon att jag gärna fick äta middag en gång till innan jag skulle ta bussen hem! Mina morföräldrar är minsann allt bra rara ibland, och väldigt komiska på sitt egna lilla vis. Precis som undertecknad (jag alltså, höhö)!

Nu väntar veckans repris av "Kungarna av Tylösand"! Som jag sa till Emilio: De får mig att känna mig väldigt intellektuell, om inte annat. 

PUSS&GODNATT! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0