NOSTALGI & WORDS OF WISDOM

 




I JUST WANNA LIVE WHEN I'M ALIVE!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jo, jag vet! Jag har ju läst om flickor som dragit av sig tånaglar för att väga mindre, som inte vågar röra vid mat för att de tror att huden suger upp kalorierna, som inte borstar tänderna eller ens kan vistas i ett rum med mat-os! Då har man verkligen skapat en ohållbar situation för sig själv, hur är det livet?

(och hur smexig tror man sig vara på stranden med avslitna tånaglar? O.O)



Jag ska allt ta och leta reda på den imorgon på stan, och nomnom ska den. Så avundsjuk på vissa som redan fått hem smaken och "testar", för att sedan marknadsföra den. Hur rättvist?

Nejfy, själv tycker jag alla gottisföretag borde bidra anorektiker världen över med gratis godischeckar. TÄNK så försäljningen skulle öka sedan när alla blivit friska och roffar åt sig i ICAs godishyllor! (Kanske något att skriva in till Marabou om? blink)



Tack detsamma, "friskt bra" måste nog vara dagens visdomsfras (tehe!)

2010-10-18 @ 22:16:04
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Lovisa

Taaaaack! Allstå du är ju så gullig att jag vet inte vad, dina kommentarer får mig att le varenda gång! Tack hjärtat! <3

Nej men faktiskt, det är helt sjukt att livet kan bli SÅÅ mycket bättre och roligare med lite mat, men det är ju sant :D Och jag är så glad att jag har insett det! ;) Puss & kram

2010-10-18 @ 23:22:07
URL: http://isundin.wordpress.com/
Postat av: Sonja

Oh, jättebra och talande låt! :)



Eller hur, det gäller verkligen att passa på att njuta av livet och att göra det till sitt. Man har ju trots allt inte mer än ett och de dagar man får gäller det därför verkligen att ta tillvara. Dumt att det är så lätt att glömma bort det i allting annat!!



Och meningen: "Den som sätter gränserna och bestämmer form och innehåll, den som målar upp bilden av LIVET, det är faktiskt ingen annan än Jag.", är verkligen dagens mest klockrena! Ja, den är rent av månadens bästa! Så otroligt rätt och så otroligt sant! Alla är vi olika individer, varför ska vi då jämföra oss med andras normer? Jag vill leva fullt ut på riktigt och på mitt sätt, det är det som räknas! Vi läser träning för funktionshindrade som en av två kurser i skolan nu och där har jag verkligen fått en hel massa aha-upplevelser och riktiga påminnare om att livet är och blir vad man gör det till. Vi har haft helt makalösa föreläsare, bland annat en som heter Christoffer Lindhe (http://www.christofferlindhe.se/), en kille som när han var 17 förlorade bägge ben och ena armen i en tågolycka..! Men som trots allt det ändå kommit tillbaka och det med bravur. Helt otroligt! Vill du ha inspiration och få se en riktig kämpe, kika in hans hemsida! Det är i mötet med människor som honom, som har varit med om någonting så fruktansvärt och livsförändrande, som man faktiskt inser hur jäkla bra man själv egentligen har det. Nej, det gäller helt enkelt att ta tillvara på sitt liv. Man vet aldrig när det tar slut!



Ta hand om dig min sockerprins och ha en toppen-onsdag!

Kram

2010-10-19 @ 21:44:19
URL: http://livslustochframtidstro.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0