HJÄRTA IGEN!

Just nu älskar jag..
att jag inte har några begränsningar och gång på gång tar tjuren vid hornen. Jag älskar att jag snart har ätit upp ytterligare x antal hekton choklad utöver alla mål, och kan vara nöjd med det! Jag älskar också att jag kan vara stolt över mig själv för mina framsteg. Jag älskar att jag kommer göra mina föräldrar och min släkt ännu mer stolta över mig, genom att med hjälp av en våg få ett "kvitto" på min kamp. Jag älskar att må illa som ett resultat av "överätning" istället för illamående på grund av underätning.
Jag älskar att jag steg för steg kommer allt närmare ett bättre, lyckligare och snyggare liv!

PUSS! (Och raaaap, höhö)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Du SKA vara stolt, det är ett stort friskhetstecken att faktiskt kunna se tillbaka på det man ätit och vara stolt.

Det märker man på dessa som mår lite sämre - de kan inte känna samma stolthet och lycka över något de åstadkommit, för de ser det inte som en vinst.



Vi som är på mycket bättre väg, har tagit det modiga klivet börjar se resultat, för verkligheten berättar för oss nu hur duktiga vi är. Att du äter choklad, att du slåss mot ätstörningen och VISAR vad du går för, varför ska du inte vara stolt? Du är grym, Niclas!



Jag håller alla mina tummar (okej, har tyvärr bara två..) för dig :>

2010-10-31 @ 08:54:25
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: Fia

Åh, TACK för din underbara kommentar, den värmde in i hjärtat!

Du ska verkligen vara stolt över allt du hittills åstadkommit. Alla kamper du tar och alla kapmer du vinner. Ångesten måste vi möta för att kunna förinta den, hur hemskt den än må vara.



Känns härligt att det är någon mer än jag som "överäter" godis och liknande. Jag är precis som du, kan i princip äta hur mycket som helst utan att det finns någon hejd. Jag slutar liksom inte förrän skålen är tom eller jag börjar må illa (vilket dock sällan händer). Godis är ju så gott och det skall vi unna oss!



Hoppas du haft en hrälig halloween-helg. Nu skall jag iväg och vinna ännu en kamp; trerättermiddag & vin!



KRAM

2010-10-31 @ 17:35:28
URL: http://vagentillfriheten.blogspot.com
Postat av: Anna - Vägen från 37 kg

Niclas!



Tack för din kommentar och för att du så generöst delar med dig av dina egna erfarenheter till oss andra (både på bloggen din och i kommentatorsfälten).



Jag håller med om att begreppet "överätning" kan diskuteras. Men jag har helt enkelt varit tvungen att komma på ett uttryck när kroppen av egen maskin fyller på snabbare än hjärnan uppfattar det. Som ett sätt att skilja ätsättet mot hetsätning då de är helt olika varandra.



Varmt lycka till på vägen framåt - du är fullständigt on track!



Stor kram!



Anna

2010-10-31 @ 20:06:45
URL: http://vagenfran37kg.wordpress.com/
Postat av: elin

det värmer i hela kroppen att läsa det här inlägget! hela din blogg för den delen. Jag har själv tänkt mycket på det här: hellre är jag mätt och belåten med uppblåst mage än hungrig, trött och irriterad med uppblåst mage.



kämpa vidare niclas, du är grym!

2010-11-01 @ 10:00:30
URL: http://simsalabimen.blogg.se/
Postat av: Lovisa

WORD!! Så jäkla sant, jag är lite kär i överätning - det gör en så jäkla snygg ju! :D

2010-11-01 @ 22:01:14
URL: http://isundin.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0